SOCIAL SCIENCE 6
Unit 1 “. Weather and climate (“El tiempo y el clima”).
En esta unidad aprenderán: • Los distintos instrumentos empleados para medir el tiempo atmosférico. • Los símbolos utilizados en los mapas para pronosticar las condiciones climáticas. • Los conceptos de latitud y los diferentes climas que pueden darse en torno al Ecuador. • La localización de las diferentes temperaturas en la Tierra. • Las consecuencias del cambio climático en el mundo. Os adjunto el vocabulario más importante que aprenderá a lo largo de la unidad. |
VOCABULARY | |||
English | Español | English | Español |
altitude
anemometer barometer climate climate change climographs coastline droughts Equator extinction forecast front global warming greenhouse effect |
altitud
anemómetro barómetro clima cambio climático climograma costa sequías Ecuador extinción pronóstico frente calentamiento global efecto invernadero |
latitude
meteorologist precipitation rain gauge sea level temperate temperature thermometer weather weather vane wind velocity thunder breeze air pressure |
latitud
meteorólogo precipitación pluviómetro nivel del mar templado temperatura termómetro tiempo meteorológico veleta velocidad del viento trueno brisa presión del aire |
STRUCTURES | |||
Weather refers to the atmospheric conditions in an área at a specific moment.Different elements such as temperature, wind and precipitation combine to create the weather.
Meteorologists use instruments to measure weather conditions and produce weather forecasts. Climate is the typical weather in an área over along period of time.Several factors determine how warm, cool, dry or rainy a climate is. These include the latitude of a place on Earth, its altitude and how near is to water. There are many climates zones on Earth, but we can classify into three general categories : hot climates, temperate climates and cold climates. The Earth’s climate is changing. The Earth’s atmosphere is getting warmer. Human activity is a major cause of these changes. Temperature on the Earth is increasing. These higher temperatura have several consequences. |
|||
LINKS
https://www.youtube.com/watch?time_continue=2&v=I6jIMkPwahQ https://www.youtube.com/watch?v=a6vGJk5NqoA https://www.youtube.com/watch?v=TjnNOCbuoCA https://www.youtube.com/watch?v=s7lOMOVGzMs https://www.youtube.com/watch?v=ETKnaFXJBuU https://www.youtube.com/watch?v=WeI1r2Ka1zU
|